När det rör sig om att hitta rätt placering av ditt tryck eller din företagslogga, är det onekligen endast din egen fantasi som sätter gränserna.
Men tänk också på att bibehålla huvtröjans kapacitet att sprida ditt varumärke påtagligt och effektivt.
Det är bra om du tänker lite annorlunda här. Att enbart placera din logga mitt fram eller på ryggen kan vara en bra idé men om du vill sticka ut lite kan du leka runt med färg och form.
Varför inte sätta ditt tryck på huvan, då många drar på sig den när det blåser eller regnar ute? På så vis får även kapuschongen därutöver ett extra värde och ditt varumärke syns även när det är dåligt väder ute.
Framför ditt budskap på bästa sätt
Självfallet vill du att din hoodie ska vara modern och tuff och det är också anledningen till att du placerar din logga eller din text, bild eller motiv just där du har tänkt dig.
Men marknadsföring är marknadsföring, och det gäller att visa människor vem du är och vad du står för. Vill du ge en enkel och strikt bild av ditt företag bör din hoodie vara likadan medan du kan vara betydligt mer innovativ om du vill ge en mer dynamisk bild av ditt företag. Sätt din logga på ärmarna, på axlarna, på fickan eller vid sidsömmarna.
Var bara på det klara med att det du vill framföra syns och att ingenting viktigt göms undan. Kombinera med bilder, färgskalor och roliga detaljer på övriga ställen men var alltid uppmärksam på att följa den röda tråden och anpassa din huvtröja efter din egen image.
Annars förstår varken dina kunder, betraktaren eller bäraren av huvtröjan vad det är du vill få fram. Det finns hur många sätt som helst att placera ett tryck. Kika på nätet för mer inspiration eller gå in på modekollektionerna från sportdesigners för att få lite fler goda idéer.