Det som är så bra med hoodien är att den kan bäras av alla människor, oavsett ålder, kön, samhällsklass och smak.
Alltid hittar man någon modell som passar ens stil och det är också bra att lägga på minnet när man trycker upp sina exemplar till företagseventen, mässorna eller som gåvor.
Önskas en dammodell i tightare design så finns det oräkneliga varianter, vill du ha en manlig tröja med enkelt snitt så behöver du inte leta länge.
Föredrar du barnmodeller till dina kunders och arbetskamraters små familjemedlemmar så har du hittar rätt och är det istället en unisextröja för både kvinnor och män som står på din lista så ska du veta att det verkligen ligger i tiden.
Även om du köper in flera modeller och storlekar behöver inte det betyda att du måste ha helt annorlunda design på alla. Att ta bort eller lägga till en detalj gör att alla modeller fortfarande passar ihop men skiljer sig ändå tillräckligt åt för att tillfredsställa allas behov.
Välj några olika sorters huvtröjor
Vad du än gör så se till att vara flexibel och trycka upp tröjor som lämpar sig för flera. Om du bara erbjuder en unisextröja, kan det hända att dina kvinnliga bekanta rynkar på näsan om de hellre hade velat ha ett mer feminint exemplar och glömmer du bort barnen så riskerar du att tappa en del av din varumärkesspridning.
Barn är nämligen de som hör till favoritbärarna av hoodies så underskatta inte de små liven. Om du också gör några barnmodeller, finns det stora chanser att folk ser dig som tillmötesgående, lekfull och vänlig och det kan gynna dig i din marknadsföring. Att värdesätta barnen innebär att kunder och kollegor associerar dig med positiva aspekter. Ha alltid utrymme för det där lilla extra i din strategi – det kommer att belöna dig därefter.