Så har vi då kommit fram till materialet i de hoodies du tänker trycka upp och vi säger det med en gång: en hoodie ska vara skön och bekväm men den ska även vara tilldragande och snitsig.
Ett material som inte står sig, som nopprar sig eller som vrider sig efter en enda tvätt kommer att hamna i garderoben och lägga sig tillrätta där.
Det betyder att din strategi gick åt pipsvängen! Det är aldrig fel att påminna om betydelsen att använda sig av fina material, även om det handlar om så enkla saker som en reklamhoodie.
Reklamprylar om något måste hålla måttet, då det är med dem du vill bli associerad. Om dina hoodies slits fort, om de färgar, om de tvättas sönder eller om trycket försvinner omedelbart så fort det kommer väta på det, så blir folk som bär den både irriterade och kommer säkerligen lättare att tveka inför nästa affärskontrakt eller avtal med ditt företag.
Kan detta verkligen spela så stor roll, kanske du tänker. Och svaret är JA! Du vill att människor ska bära din hoodie så ofta som möjligt och då är det dags att satsa rejält på materialet.
Välj en miljövänlig hoodie
I dagsläget är miljötänket mycket högt värderat. Överallt står vi öga mot öga med miljöförstöring och klimatproblem och just bomull är den råvara som förstör miljön allra mest.
Ett välanvänt tips är därför att beställa hoodies i ekologisk fairtrade bomull för den bästa känslan som dessutom skyddar och bistår planeten.
Huvtröjor är vanligtvis tillverkade av bomull och naturmaterial för att skapa den där bekväma och lyxiga känslan av mjukhet och väljer du miljövänlig bomull istället för vanlig som är känd för att vara en riktig miljöbov, så kommer både Jorden och dina kunder att tacka dig. Visar du att du vill värna om klimatet så visar du omedvetet att du även värnar om dina kunder.